Nedávno jsem psala o tom, že na web není dobré dávat dlouhé a složité odstavce textu, protože to stejně nikdo nečte.
Jak to tedy udělat, když tam ty informace chcete nebo potřebujete dát?
Způsobů je víc. Dnes se s vámi podělím o tip na elegantní řešení, které se mi celkem osvědčuje.
Využijte otázky a odpovědi
Nemyslím teď klasické FAQ, prostě jen přeformulujete text. Jako podnadpisy napíšete otázky a do odstavce pod ně odpovědi.
Příklad:
Jste pedikérka a chcete dát na web popis a vymezení vaší služby. Místo dlouhého textu rozdělíte informaci do otázek:
- Jak pedikúra probíhá?
- Jak je to s hygienou?
- Je ošetření bolestivé?
- Jaké doplňkové služby si mohu objednat?
- Pro koho není pedikúra vhodná?
V odpovědi pak sdělíte vše, co jste chtěli říct, včetně patřičného promo služby.
Výsledek:
Je to přehledné, čtivé, přesně uzpůsobené tomu, jak lidé na webech skenují. Navíc jim poskytnete odpověď (rozptýlíte obavy) ještě dřív, než se zeptají, což vede k příjemnému psychologickému efektu. Lidé budou mít pocit, že jim rozumíte jako nikdo jiný.
A pak už stačí jen tlačítko “rezervovat termín”…
Špetka SEO na závěr:
Tohle řešení má ještě jeden bonus. Fráze typu “jak probíhá pedikúra” nebo “je pedikúra bolestivá” jsou vyhledávané a vy na ně máte na webu odpověď. Google to ocení. Bod (a lepší pozice ve výsledcích vyhledávání) pro vás.