Jak elegantně rozdělit dlouhý text

Nedávno jsem psala o tom, že na web není dobré dávat dlouhé a složité odstavce textu, protože to stejně nikdo nečte.
Jak to tedy udělat, když tam ty informace chcete nebo potřebujete dát?

Způsobů je víc. Dnes se s vámi podělím o tip na elegantní řešení, které se mi celkem osvědčuje.

Využijte otázky a odpovědi

Nemyslím teď klasické FAQ, prostě jen přeformulujete text. Jako podnadpisy napíšete otázky a do odstavce pod ně odpovědi.

Příklad:

Jste pedikérka a chcete dát na web popis a vymezení vaší služby. Místo dlouhého textu rozdělíte informaci do otázek: 

  • Jak pedikúra probíhá?
  • Jak je to s hygienou?
  • Je ošetření bolestivé?
  • Jaké doplňkové služby si mohu objednat?
  • Pro koho není pedikúra vhodná? 

V odpovědi pak sdělíte vše, co jste chtěli říct, včetně patřičného promo služby.

Výsledek:

Je to přehledné, čtivé, přesně uzpůsobené tomu, jak lidé na webech skenují. Navíc jim poskytnete odpověď (rozptýlíte obavy) ještě dřív, než se zeptají, což vede k příjemnému psychologickému efektu. Lidé budou mít pocit, že jim rozumíte jako nikdo jiný.

A pak už stačí jen tlačítko „rezervovat termín“

Špetka SEO na závěr:

Tohle řešení má ještě jeden bonus. Fráze typu „jak probíhá pedikúra“ nebo „je pedikúra bolestivá“ jsou vyhledávané a vy na ně máte na webu odpověď. Google to ocení. Bod (a lepší pozice ve výsledcích vyhledávání) pro vás.

A kdybyste s webem potřebovali pomoci, jsem k zastižení

Scroll to Top