Chování lidí na netu se za posledních pár let zas o kousek změnilo.
Že weby nečteme, ale skenujeme, už jste asi slyšeli. S tím, jak se zdokonalují algoritmy vyhledavačů, začínáme si jaksi zvykat, že nás dovedou přímo k jádru pudla. Nechceme už procházet celý web. Chceme otevřít stránku -> ujistit se, že je to to ono -> koupit.
Představte si to asi takhle: Potřebuju na záchod -> přijdu k vám domů -> rovnou do koupelny -> udělám, co potřebuju -> mažu dál. Nechci si prohlížet obývák ani sbírku motýlů.
U webů je to ještě jednodušší, ke dveřím do koupelny nemusím jít přes hlavní vchod (homepage), ani projít chodbou. Vyhledavače (PPC kampaně) nasměrují přímo na podstránku webu.
Jak se přizpůsobit?
- nepřemýšlejte o webu jako o komplexní entitě
- nečekejte, že si lidé potřebné informace budou hledat na dalších podstránkách
- myslete na to, že jakákoli stránka webu může být tou první, na kterou lidé přijdou
- tvořte každou stránku téměř jako landing page
Tedy ne web jako celek, ale každá jeho stránka
musí mít:
Zajímavý, pochopitelný a dobře zacílený nadpis
Obsah, který ujistí:
- že jsou na správném místě
- že má cenu číst dál
- že je to důvěryhodné (adresuje obavy, dodejte social proof…)
—- Zhruba tady někde už si lidi musí uvědomit, že to, co nabízíte, nutně potřebují… —–
Výzvu k akci
Stránka webu nesmí skončit do nikam. Žádné rozptylování. Až si návštěvník řekne: “Super, co mám udělat?”, musí na něj svítit jasné: “TUDY”.
Teď máte pozornost, teď ji musíte využít. Protože opravky nebudou.