Web jako soubor landing pages

Chování lidí na netu se za posledních pár let zas o kousek změnilo.

Že weby nečteme, ale skenujeme, už jste asi slyšeli. S tím, jak se zdokonalují algoritmy vyhledavačů, začínáme si jaksi zvykat, že nás dovedou přímo k jádru pudla. Nechceme už procházet celý web. Chceme otevřít stránku -> ujistit se, že je to to ono -> koupit. 

Představte si to asi takhle: Potřebuju na záchod -> přijdu k vám domů -> rovnou do koupelny -> udělám, co potřebuju -> mažu dál. Nechci si prohlížet obývák ani sbírku motýlů. 

U webů je to ještě jednodušší, ke dveřím do koupelny nemusím jít přes hlavní vchod (homepage), ani projít chodbou. Vyhledavače (PPC kampaně) nasměrují přímo na podstránku webu.

Jak se přizpůsobit?

  • nepřemýšlejte o webu jako o komplexní entitě
  • nečekejte, že si lidé potřebné informace budou hledat na dalších podstránkách
  • myslete na to, že jakákoli stránka webu může být tou první, na kterou lidé přijdou
  • tvořte každou stránku téměř jako landing page

Tedy ne web jako celek, ale každá jeho stránka

musí mít:

Zajímavý, pochopitelný a dobře zacílený nadpis

Obsah, který ujistí:

  1. že jsou na správném místě
  2. že má cenu číst dál
  3. že je to důvěryhodné (adresuje obavy, dodejte social proof…)


—- Zhruba tady někde už si lidi musí uvědomit, že to, co nabízíte, nutně potřebují… —–

Výzvu k akci

Stránka webu nesmí skončit do nikam. Žádné rozptylování. Až si návštěvník řekne: “Super, co mám udělat?”, musí na něj svítit jasné: “TUDY”.

Teď máte pozornost, teď ji musíte využít. Protože opravky nebudou.

A kdybyste s webem potřebovali pomoci, jsem k zastižení

Scroll to Top