Obsahový web – SEO technikálie

K dnešnímu tipu mě inspirovala Lenka a páteční #copyokno tady.

Aby web dával smysl, musí na něj chodit lidi.

Otázka je, jak se tam dostanou. Máte vcelku tři možnosti: 

1. Odpracujete si to jinde

Na web zajdou jen lidé, kteří se o vás nejdřív museli dozvědět někde jinde (dostali do ruky vaši vizitku, někdo o vás vyprávěl…) Stačí vám jednoduchý prezentační webík (služby, o nás, kontakt), jako potvrzení, že existujete. Musíte ale počítat s tím, že web sám o sobě vám nové klienty nepřivede.

2. Zaplatíte si to

Klasická reklama, PPC v on-linu, letáky, noviny. Prostě pošlete někomu koruny za to, že na vás (váš web) upozorní.

3. Máte obsahový web

Tvoříte na webu takový obsah, který lidé vyhledávají, protože je pro ně užitečný. (Na web se lidi dostanou tak, že jim Google řekne: „Hele, to, nač se ptáš, řeší tadyhle na tom webu. Mrkni tam.“)  Mohou to být blogové články, poradna, články typu Jak… a další, o kterých psala Lenka. 

Tvořit obsah pro web je dřina

Stojí to spoustu času a úsilí, vyžaduje nekonečnou vytrvalost a přemíru trpělivosti…. a taky trochu technických znalostí, které pomohou, aby váš obsah nezapadl u lidí ani u Googlu. 

Dvě opomíjené technikálie k obsahu na webu: 

  1. používejte kategorizaci článků – rubriky a štítky (celkem srozumitelně popsáno třeba tady: https://www.wplama.cz/seo-pohled-na-rubriky-stitky-co-je-lepsi/)
  2. používejte vnitřní prolinkování mezi články (tj. z textu v článku vytvoříte odkaz na starší článek na webu, který s textem souvisí)

Nebudu vás zahrnovat SEO důkazy, proč to funguje (kdo chce víc o SEO, nechť se vydá třeba tudy: https://www.contentking.cz/akademie/), ale pojďme si slavnostně slíbit:

 „Slibuji dnes přede všemi, že pokud budu psát blog, naučím se kategorizaci a prolinkování…“

A kdybyste s webem potřebovali pomoci, jsem k zastižení

Scroll to Top