Odkazy na webu – tahák

Internet funguje dobře právě proto, že informace dokážeme jednoduše propojit pomocí odkazů. Níže je tahák na to, jak odkazy správně používat (omlouvám se všem, kdož tohle dávno vědí).

Základní struktura html odkazu:

<a href=“url kam odkaz povede„>text odkazu</a>

Na webu většinou nemusíte zadávat celé html, jen do příslušného pole v administraci vyplníte ono „url kam odkaz povede„. 

Typy odkazů:

1. Odkaz MIMO WEB

Nic neřeším, do pole pro odkaz zkopíruju celou URL stránky tedy: https://www.odkazovanaurl.cz.
Chcete-li, aby se odkaz otevřel v nové záložce, můžete použít atribut target=“_blank“. Html bude vypadat: <a href=“https://www.odkazovanaurl.cz“ target=“_blank“>text odkazu</a> (nebo na to najdete v administraci zaškrtávátko).

2. Odkaz V RÁMCI WEBU

Tady je naopak lepší místo absolutního odkazu použít relativní cestu. Do odkazu přijde jen to, co je za názvem domény. Tedy pokud je URL www.mojedomena.cz/mojesluzby a já chci odněkud z webu odkázat na stránku mojesluzby, do pole pro odkaz zkopíruju jen /mojesluzby včetně lomítka.

3. Odkaz NA KOTVU

V rámci stránky – po kliknutí se stránky posune dolů až k sekci, na kterou odkazujete (používá se třeba i u jednostránkových webů).
Aby to fungovalo, potřebujete udělat 2 věci:

  1. Dané sekci (tam, kam chcete vést odkaz) musíte dát nějaký název (bez háčků, čárek a mezer). V administraci se bude jmenovat něco jako ID sekce, CSS ID apod.
  2. Nastavit odkaz jako #nazevsekce. Důležitý je tam ten #.

4. Odkaz na KOTVU NA JINÉ STRÁNCE webu

Kombinace výše uvedeného. Odkaz bude vypadat /mojesluzby#nazevsekce.
Hodí se zmínit, že server bude na pozadí načítat celou odkazovanou stránku až k sekci s ID, zobrazení mu bude chvilku trvat.

5. Odkaz na E-MAIL

Po kliknutí na odkaz se otevře prázdná zpráva.
Celé html: <a href=“mailto:mojeadresa@gmail.com“>napište mi</a> nebo do pole pro odkaz jen mailto:mojeadresa@gmail.com.
Pokud chcete automaticky předvyplnit předmět e-mailu, můžete dodat ?subject takto:  <a href=“mailto:mojeadresa@gmail.com?subject=cokoli, co bude v předmětu e-mailu“>napište mi</a>

6. Odkaz na TELEFON

Rychlé volání při prohlížení z mobilu  <a href=“tel:+420123456789″>123 456 789</a> nebo do pole jen tel:+420123456789. Dávejte všude! 


Proč to píšu? Znáte přece stará čínská přísloví:

“Za každou stránku bez odkazu umře jedna poptávka.”

“Tak dlouho je kontakt bez odkazu, až telefon upadne.”

A kdybyste s webem potřebovali pomoci, jsem k zastižení

Scroll to Top