Psychologie návštěvníka webu

4 věci, které lidé dělají na webu

a my, markeťačky, bychom o nich měly vědět.

1. Milují konvence

Protože nechtějí přemýšlet. Ocení, když váš web funguje jako všechny ostatní weby. Klikatelné logo vrátí na homepage. Kontakt bude vpravo v menu. Tlačítko vypadá jako tlačítko. Odkazy jsou podtržené nebo barevně zvýrazněné. 

2. Nečtou, skenují

Všichni víme, že jo? Akorát pořád vídám místo webových textů referáty. Zkraťte věty. Používejte odrážky. Strukturujte. Nejdůležitější dejte do první věty. Podstatné zvýrazněte. 

3. Ztrácí pozornost

Opravdu rychle. Na webu se zbavte balastu. Méně je více. Vítězí minimalistický design, pouze nezbytné informace a co nejpřímější cesta k cíli (tedy tomu co chcete, aby návštěvník webu na stránce udělal).

4. Neumí se rozhodnout

Říká se tomu paralýza z výběru. Sama jsem typický představitel (jediná možnost = pro mě značka ideál).  U služeb zredukujte počet možností.

Tři balíčky:

  • MINI – úniková varianta,
  • KLASIK – tu chcete prodávat,
  • EXTRA – stanoví cenovou kotvu.

Máte-li více produktů, musíte segmentovat, filtrovat, rozdělovat do logických celků. 


Nejtěžší často není vytvořit web podle těchto zásad, ale přesvědčit šéfy, vlastníky, všechny ty technicky zaměřené manažery, že respektování psychologie lidského chování opravdu umí zařídit zvýšení objednávek. 

Až se o to budete pokoušet, můžete si k ruce vzít třeba odborné články, které jsem dala do odkazů. Hodně štěstí.

A kdybyste s webem potřebovali pomoci, jsem k zastižení

Scroll to Top