Google nástroje – jak propojit

Google má spoustu nástrojů, které pomáhají zlepšovat výkon webu. Jsou dobře použitelné a jsou zdarma. 

Google Analytics

100% znáte, statistiky návštěvnosti, odkud vám lidé na web chodí, jací to jsou lidé, jak web prochází, jak dlouho na webu zůstávají

Search Console

Informace o zobrazení webu ve výsledcích vyhledávání, vyhledávací výrazy, SEO must have.

AdSense

Služba, která zprostředkovává reklamu na webu. Nepostradatelný, pokud plánujete monetizovat obsah vašeho webu.

PageSpeed Insights

Testuje výkon webu z hlediska rychlosti načítání a doporučí konkrétní kroky, jak můžete rychlost webu zlepšit.

Tag Manager

Systém pro správu měřících kódů na webu. Používá se pro analytiku, integraci měřících kódů reklamních systémů, facebook pixelu apod.

Google Optimize

Nástroj nejen pro A/B testování. Skvěle ho s námi prošla Lucka v nedávném webináři. Pokud jste neviděly, umluvte Lucku, ať udělá opáčko. 


Všechny nástroje můžete použít pro jakýkoliv web. Projdete registrací (viz odkazy výše) a následně propojíte s vaším webem. Někdy to chce vývojáře, někdy najdete v administraci u vašeho webového řešení.

Pokud máte WordPress web, umí vše zmíněné propojit plugin Site kid by Google. Nastavení jednoduché, intuitivní až blbuvzdorné. 

pozn. Pokud vaše šablona nebo Page Builder umožňují vložit měřící kód přímo, volte určitě přímé řešení.


Samotné nasazení nástrojů vás ale nespasí. Jak už to tak bývá, následně vás čekají hodiny a hodiny učení se, co nástroj umí a jak ho využít.

Google samotný má pro každý nástroj k dispozici tutoriály a kurzy, další najdete na e-learningových platformách Seduo, Udemy a spol.
Vřele doporučuji např. Úvod do GA od Honzy Tichécho na Seduo. Neučí jak co nastavit, ale to mnohem podstatnější, jak analytiku pochopit. Link tady.

A kdybyste s webem potřebovali pomoci, jsem k zastižení

Scroll to Top